Opis: TC M-One XL Sklep: Case Studio Technologia
Reverb XL czerpie z bogatego dziedzictwa firmy TC w zakresie projektowania
znakomitych algorytmów pogłosowych i w celu uzyskania naturalnie brzmiących
pogłosów wykorzystuje zarówno kompleksowe patterny bazujące na wczesnych
odbiciach, jak i gęstych fazach wybrzmiewania. Tak zaawansowana technologia
połączona z wysokiej jakości złączami XLR tworzy z procesora M-One XL znakomite
narzędzie do pracy live i w studiu.
Pogłosy
w technologii XL
Podstawą
pogłosów zaszytych w procesorze M-One XL jest technologia XL bazująca na
dotychczasowych osiągnięciach firmy TC w zakresie tworzenia algorytmów
pogłosowych oraz na stale prowadzonych badaniach poszerzających wiedzę w tej
dziedzinie. Technologa XL wprowadza nowe i usprawnione możliwości w zakresie
kreacji wirtualnych przestrzeni we wszystkich algorytmach pogłosowych. Jednym z
istotnych parametrów jest rozbudowany zakres dostępnych „rozmiarów pogłosu”,
który daje zarówno dostęp do szerokiego, jak i wąskiego obrazu kreowanej
przestrzeni niezależnie od czasu pogłosu. Aplikując zatem ów „rozmiar pogłosu”
do wczesnych odbić, jak i do pola rozproszonego, M-One XL umożliwia stworzenie
dowolnej kombinacji brzmienia, począwszy od szerokich przestrzeni z krótkim
czasem pogłosu aż po niewielkie pomieszczenia z długimi czasami pogłosu.
Wczesne
odbicia, pola rozproszone i modulacja
Niezwykle
szczegółowe wczesne odbicia znane z procesorów TC klasy high-end oraz
usprawniona technologia budowania wirtualnego pola rozproszonego, specyficzna
dla M-One XL daje zaskakująco naturalne i czytelne brzmienie niespotykane do
tej pory w tym przedziale cenowym. Technologia XL dysponuje ponadto zaskakującymi
możliwościami modulacji parametrów symulującymi modulację wprowadzaną przez
rzeczywiste pomieszczenie i pozwalającą stosować ową modulację w bardzo
szerokim zakresie, począwszy od ledwie słyszalnej modulacji charakterystycznej
dla rzeczywistych pomieszczeń aż po mocno „zchorusowane” i odstrojone pogłosy.
Możliwa jest ponadto symulacja brzmienia klasycznych urządzeń pogłosowych.
Niewielkie
pomieszczenie
Chęć
perfekcyjnej symulacji niewielkiego pomieszczenia była głównym powodem
finalnego dostrajania technologii XL. Osiągnięto ją dzięki połączeniu
algorytmów wczesnych odbić z nowym zestawem symulacji pól rozproszonych. Nowe
symulacje pomieszczeń dodają materiałowi źródłowemu klarowności i blasku,co
pozytywnie wpływa na brzmienie. Ponadto, dzięki elastyczności technologii XL
uzyskiwane pogłosy można kształtować w bardzo szerokim zakresie, od niezwykle
transparentnych przestrzeni, poprzez pogłosy dużych hal aż po płyty i sprężyny
pogłosowe cechujące się małą rozdzielczością.
Elastyczność
Procesor
M-One XL pozwala na jednoczesne uruchomienie dwóch najlepiej brzmiących
pogłosów lub innych efektów najwyższej jakości bez degradacji brzmienia.
Dodatkowo, dzięki nieskomplikowanej obsłudze masz spore możliwości kreacji
świetnych efektów i kontroli najważniejszych parametrów bezpośrednio pod Twoimi
palcami.
Live
Algorytmy
Live to charakterystyczne, ziarniste pogłosy znane jako typowe pogłosy
sceniczne lat 80. XX wieku. Warto je wykorzystywać w celu uzyskania czytelnego
brzmienia w dowolnym systemie PA.
Jakość
pogłosów XL
M-One
XL daje dostęp do szerokiej gamy wysokiej jakości pogłosów, od klasycznych
efektów typu Hall i Room po nowe, ziarniste algorytmy przeznaczone choćby do
współpracy z werblami, jak np. Live czy Plate. M-One XL może zatem służyć do
kreacji odbić dźwięku w najróżniejszych środowiskach, a jego użyteczność
zwiększa możliwość dodawania w prosty sposób pogłosu o różnych poziomach do
materiału źródłowego.
Multi-efekt
?
Tchnij
nowe życie w swoje miksy z pomocą unikalnych algorytmów kompresora i limitera
TC. Teraz masz możliwość dodania niesamowitych efektów typu Delay, szerokich
chorusów lub podkreślenia detali materiału źródłowego z pomocą korektorów
parametrycznych. M-One XL dysponuje ponadto wieloma innymi algorytmami, jak
Flanger, Gate, Expander, De-Esser, Tremolo i Phaser. Ich jakość jest najwyższej
próby, podobnie jak w innych procesorach firmy TC Electronic. Pamiętaj, że
oprócz tego masz dostęp do bogatego zestawu świetnie brzmiących pogłosów, które
dodadzą blasku Twojemu materiałowi.
Hall
Klasyczny
pogłos symulujący rozchodzenie się dźwięku w dużych pomieszczeniach z wysoko
zawieszonymi sufitami. Cechują go nienarzucające się odbicia z gęstością i
naturalnością brzmienia, o jakiej mogłeś do tej pory tylko pomarzyć. Pogłosy z
grupy Hall świetnie sprawdzą się z wokalami, gitarami akustycznymi i
fortepianem.
Plates
1 & 2
Wiele
pogłosów zapisanych w M-One XL to pogłosy „nie cyfrowe”, które brzmią jak
pogłosy mechaniczne czyniąc tym samym płyty pogłosowe urządzeniami zbędnymi.
Algorytmy Plate 1 i 2 tworzą odbicia charakterystyczne dla klasycznych pogłosów
mechanicznych, które świetnie współgrają z dobrymi bębnami i śladami wokalnymi.
Room
Znane
i cenione algorytmy Room firmy TC Electronic symulują szeroki wachlarz
wirtualnych pomieszczeń o różnych rozmiarach i powierzchniach. Dzięki temu
dodają życia materiałowi źródłowemu tworząc znakomity realizm i podkreślając
charakter miksów.
Presety
M-One
XL jest dostarczany razem z 200 presetami fabrycznymi pokrywającymi niemal
wszystkie, nawet najbardziej wymyślne potrzeby. Ponadto istnieje możliwość
zapisania 100 własnych ustawień w banku User. Jeśli zatem satysfakcjonuje Cię
stworzone przed chwilą ustawienie, aby je zapisać wystarczy nacisnąć przycisk
STORE. Jest to tak proste, że można zapomnieć, iż wykonujesz tak ważną czynność
jak tworzenie własnych ustawień. Reasumując, M-One XL daje dostęp do wszystkich
potrzebnych narzędzi do tworzenia wysokiej jakości efektów: modulacyjnych,
korektorów, De-Esserów, kompresorów i wielu innych.
Pogłosy
perkusyjne
Tworząc
brzmienie zestawu perkusyjnego, lub w szczególności werbla, bardzo często
okrasza się go pogłosem, co od lat jest standardem w produkcjach pop/rock. W
studiu, gdzie warunki odsłuchu są znakomite zawsze jest wiele możliwości do
wyboru. Niestety w przypadku nagłaśniania koncertów wygląda to zupełnie
inaczej, ponieważ gęste „ogony” pogłosów zazwyczaj znikają w systemie PA. Z
tego też powodu warto skorzystać z pogłosu typu Live, który dysponuje dokładnie
takim poziomem ziarnistości, jaki jest potrzebny do uzyskania żądanego
brzmienia. Algorytm Live fantastycznie sprawdza się zarówno w krótkich, żwawych
pogłosach dla werbla, jak i w długich, 3-sekundowych ustawieniach „balladowych”
okraszających tom-tomy.
Potężne
głosy solowe
Potężne
i dominujące wokale często uzyskuje się z pomocą dobrze dostrojonych algorytmów
Hall z dodatkiem niewielkich opóźnień zaczerpniętych z efektów Delay.
Połączenie tych dwóch efektów w perfekcyjnym miksie może być nie lada
wyzwaniem. Fakt, że Delay powtarza kilkakrotnie sygnał pochodzący z
nieokraszonego efektem źródła nawet w fazie opadania pogłosu sprawia, że
opóźnienia i powtórzenia są odbierane jako oddzielny, niezależny efekt. Dzięki
możliwości łączenia wewnętrznych bloków M-One XL szeregowo i równolegle można
bez najmniejszych problemów wykorzystywać zarówno Delay z perfekcyjnie
ustawionym tempem powtórzeń, jak i gęste pogłosy z niezależnymi wejściami,
które będą przetwarzać zarówno sygnał źródłowy, jak i wytworzone przez Delay
powtórzenia. Dzięki temu brzmienie obu efektów będzie znakomicie zintegrowane.
Poprawa
brzmienia wokalu
Jednoczesne
uzyskanie świeżego i czytelnego wokalu w warunkach koncertowych nie zawsze jest
proste, bowiem podnoszenie jego poziomu z jednoczesnym zachowaniem całego pasma
użytecznego często prowadzi do uzyskania pływającego wokalu, który nie
integruje się z muzyką. Rozwiązanie tego problemu przyniesie algorytm Ambience
dający gęste wczesne odbicia i krótki czas opadania pogłosu. Dzięki temu wokal
zyska jasności i blasku bez kompromisów związanych z wycięciem części pasma
użytecznego. |